2015 թվականի հունվարի 2-ին Հայաստանը դարձավ ԵԱՏՄ-ի անդամ՝ Եվրասիական տնտեսական միության մասին պայմանագրի հիման վրա։

ԵԱՏՄ Պայմանագրի 72-րդ հոդվածի 6.2 կետի համաձայն.

«6. Անուղղակի հարկեր չեն գանձվում անդամ պետության տարածք ներմուծելիս՝ 2) ապրանքներ, որոնք ներմուծվում են անդամ պետության տարածք ֆիզիկական անձանց կողմից՝ ոչ ձեռնարկատիրական գործունեության նպատակով»

Սա նշանակում է, որ Բելառուսից, Ղազախստանից, Ղրղզստանից և Ռուսաստանից անձնական նպատակներով Հայաստան բերված ապրանքների, այդ թվում՝ մեքենաների վրա ԱԱՀ չպետք է գանձվի։ Մինչդեռ ՀՀ օրենսդրությունը նշում է.

«Ավելացված արժեքի հարկի մասին» օրենքի 3.1 հոդվածի 3-գ.

«ԱԱՀ վճարելու պարտավորությունը կրում են անհատ ձեռնարկատեր կամ նոտար չհանդիսացող ֆիզիկական անձինք, եթե նրանք Հայաստանի Հանրապետության տարածք են ներմուծում ապրանքներ, որոնց ներմուծումը, համաձայն «Մաքսային կարգավորման մասին» օրենքի, համարվում է ներմուծում այդ նպատակով։ ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնելու կամ Հայաստանի Հանրապետության տարածք ավտոմեքենաներ ներմուծելու դեպքում».

Այսինքն՝ ԵԱՏՄ-ից ավտոմեքենաներ վարող ֆիզիկական անձինք, ըստ օրենսդրության, դեռ պետք է Հայաստանի բյուջե մուծեն ԱԱՀ։ Եթե ​​Հայաստանի Հանրապետության օրենքը հակասում է միջազգային պայմանագրին, ապա գործում է Սահմանադրությունը.

5-րդ հոդվածի 3-րդ մաս. «Հայաստանի Հանրապետության կողմից վավերացված միջազգային պայմանագրերի նորմերի և օրենքների միջև հակասությունների դեպքում կիրառվում են միջազգային պայմանագրերի նորմերը»:

Այսպիսով, 2015 թվականի սկզբից Հայաստանը ապօրինի կերպով ԱԱՀ է գանձել ԵԱՏՄ տարածքից ֆիզիկական անձանց կողմից ներմուծվող ավտոմեքենաներից և այլ ապրանքներից՝ մաքսային արժեքի 20 տոկոսը։

Հանդիպելով այս խնդրին, ծանոթանալով քաղաքացիների բողոքներին և խնդրի պատմությանը, «ԱՐԶ» հոլդինգի ներկայացուցիչները և մեր ոչ անտարբեր ընկերները տեսան, որ պետությունը կատաղի դիմադրություն է ցույց տալիս քաղաքացիական հասարակության՝ անօրինական դրամահավաքը դադարեցնելու փորձերին։ Ստեղծվել է մի իրավիճակ, երբ կոռումպացված կառավարությունը, որը միանձնյա որոշել է ԵԱՏՄ-ին Հայաստանի անդամակցությունը, չի ցանկանում հրաժարվել սուվերեն հարկումից, ինչը հակասում է այս կազմակերպության կանոնակարգին։ Ընդ որում, ակնհայտ էր օլիգարխիկ շրջանակների շահագրգռվածությունն այս հարկի պահպանման հարցում։

Հայաստանի ֆինանսների փոխնախարարը Հանրային հեռուստաընկերության եթերում, անդրադառնալով այս հարցին, բառացի հայտարարեց.

«Մենք դրա իրավունքն ունենք և կպահենք այս իրավունքը։ Դա մեր եկամտի հիմնական աղբյուրներից մեկն է»:

«ԱՐԶ» հոլդինգ և «Իրազեկ քաղաքացիների միավորում» ծրագրերի փորձագետ, համակարգող Կարեն Վարդանյանը պատրաստել է իրավական դաշտ՝ հիմնավորելու այս հարկի գանձման անօրինականությունը։ «ԱՐԶ» հոլդինգի ղեկավար Ֆիլիպ Արզումանյանի և ՏՏ մասնագետ Էդգար Հայրապետյանի մասնակցությամբ նյութերը փոխանցվել են հայկական լրատվական ռեսուրսներին, պատկան մարմինների ներկայացուցիչներին, իսկ 2016 թվականի փետրվարի 18-ին՝ Մոսկվայում Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի գրասենյակ։ Ստացվել է հետևյալ պատասխանը.

Իրադարձությունները սկսեցին արագ զարգանալ։ Վարչապետը խոսել է նախագահի հետ զրույցի մասին, որի ընթացքում որոշել են չեղյալ համարել ԱԱՀ-ի օրենքը:

Կառավարության նիստում նա հայտարարեց այդ հարցը խորհրդարանի արտահերթ նիստում ներկայացնելու մասին։ Մարտի 17-ին ԱԺ-ն ընդունեց «Ավելացված արժեքի հարկի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններով օրենսդրական փաթեթ։ Այս փոփոխություններն ուժի մեջ են մտել 2016 թվականի մարտի 31-ից, և այդ ժամանակվանից քաղաքացիները կարող են ավտոմեքենաներ ներմուծել ԵԱՏՄ երկրներից՝ առանց ԱԱՀ վճարելու (տարին մեկ անգամ)։